AWALUL KALAM

Tuesday, June 1, 2010

Partnership..

|
Ada satu malam.Tak kan dua malam pulak.Tapi boleh jadi jugak.Tapi yang ni memang cerita masa satu malam.Masa aku berniaga dengan Tok Pah.Abang Kasut yang gerai dia kat belakang kami pun sembang-sembang kosong dengan kami.Banyak benda gak yang dia cerita.Dari cerita pasal tapak untuk niaga sampai la cerita jual tudung.Tok Pah la yang banyak respon,pasal aku tak dak pengalaman sangat.Uh..

Abang Kasut,"Kalau boleh hangpa jangan la dok share dengan orang kalau berniaga nih,biar jatuh ka naik ka semua atas kita sendiri.Tak payah nak serabut."

Aku dengan Tok Pah,"Huh."

"Bukan apa,nanti kita rasa kita buat kerja banyak,partner kita tak buat kerja plak,kita syak dia songlap duit,macam-macam lagi la..."Abang Kasut tambah.

Tok Pah dengan selamba,"Kami ni partnership la bang,hehe"

"Hangpa tak pa la,kalau boleh handle tak dak masalah",Abang Kasut.

*****

Masa kami dah kemas khemah,aku cakap kat Tok Pah...

"Tadi Abang Kasut cerita pasal partnership...Hang rasa camna?..tak sempat dijawab..Tapi apa pun,aku percaya kat hang..",uhuk,macam cerekarama.

Tok Pah,:).....

p/s: syak wasangka adalah tidak baik......sekian

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

Copyright © 2010 PADANG PASIR

Template N2y Shadow By Nano Yulianto